Gdy piłkarze walczą o bramki w rozgrywkach UEFA EURO 2012, Małopolska walczy o turystów. Jest przy tym dobrze przygotowana, by jak najlepiej ich przyjąć. Służy temu zarówno kampania promocyjna „WAY TO GO! MAŁOPOLSKA, KRAKÓW DOBRZE TRAFISZ!”, jak i specjalne działania w ramach Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej (MSIT). Gdy więc turyści zachęceni kampanią, trafią już do Małopolski i jej stolicy, to bezbłędnie trafią też do najciekawszych, wartych odwiedzenia miejsc.
Tablice informacyjne, wolontariusze, reklama outdoor i promocja regionu na zagranicznych portalach społecznościowych – tak MSIT przekonuje turystów, że nasze województwo to dobry wybór dla odwiedzających Polskę podczas EURO 2012.
– Mistrzostwa to pierwszy tak wielki test dla Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej. Uruchomiony już w 2011 roku, podczas największej piłkarskiej imprezy w Europie ma pokazać, że Małopolska to nie tylko bogactwo różnorodnych atrakcji, ale równocześnie komfort pobytu, zwiedzania, podróżowania – deklaruje Elżbieta Kantor, dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego – Małopolska zachwyca miliony turystów rocznie, ważnym jest, by wyjechali od nas z poczuciem, że zostali dobrze obsłużeni. – dodaje.
W ramach przygotowań do przyjęcia kibiców i turystów przed rozpoczęciem mistrzostw
w centrum Krakowa pojawiły sie tablice informacyjne MSIT, które ułatwiają poruszanie się po mieście w okresie wzmożonego ruchu. Dodatkowo w czasie rozgrywek na gości czeka ponad 200 specjalnie przeszkolonych wolontariuszy gotowych udzielić kibicom niezbędnych informacji turystycznych. Wielojęzycznych wolontariuszy spotkać można na lotnisku w Balicach, na Dworcu Głównym, Regionalnym Dworcu Autobusowym (RDA) oraz w Wieliczce. Z lotniska w podkrakowskich Balicach gości do centrum dowozi szynobus oznakowany kreacją kampanii.
Pełna gotowość panuje w całej Małopolsce, we wszystkich punktach informacyjnych działających w sieci MSIT. Na przyjęcie turystów czekają wykwalifikowani informatorzy służący pomocą w zaplanowaniu wycieczki po regionie. Każdy kto odwiedzi którąś z jednostek „it” w ramach MSIT i poda hasło: MSIT DOBRZE TRAFISZ! lub MSIT WAY TO GO! otrzyma okolicznościową przypinkę, tzw. button. Z buttonów można stworzyć pamiątkową kolekcję. Akcja zbierania przypinek potrwa do 1 lipca 2012 roku.
Do dyspozycji zagranicznych dziennikarzy – relacjonujących turniej z Krakowa – oddano Centrum Prasowe na Małym Rynku. Przygotowano dla nich tzw. welcome packs, w których znalazły się m.in. informatory turystyczne, wydawnictwa promujące atrakcje turystyczne Małopolski oraz mapy.
W ramach kampanii „WAY TO GO! MAŁOPOLSKA, KRAKÓW DOBRZE TRAFISZ!” prowadzone są działania w Internecie oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej. Promocja Małopolski odbywa się na oficjalnym portalu dedykowanym przybywającym na EURO 2012 – www.polishguide2012.pl oraz w portalach społecznościowych w Anglii, Holandii i Włoszech. Kampania internetowa zbiega się zarazem z uruchomieniem nowej odsłony serwisu turystycznego województwa www.visitmalopolska.pl, co sprawia, że internauci poznają już nowy wirtualny wizerunek Małopolski. Natomiast w ramach kampanii outdoorowej billboardy oraz plakaty ze specjalną „piłkarską” kreacją można zobaczyć w województwie małopolskim oraz w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu i Wrocławiu – miastach będących arenami rozgrywek, gromadzącymi najwięcej fanów futbolu.
Choć więc Małopolska nie jest bezpośrednio areną piłkarskiej rywalizacji, to atrakcje regionu, marka Krakowa i ulokowanie tutaj baz reprezentacji Anglii, Włoch i Holandii, wsparte odpowiednimi inicjatywami samorządów sprawiają, że Małopolska liczy się w „grze o turystów”.
Kampania realizowana jest przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego w partnerstwie z Miastem Kraków, w ramach projektu Małopolski System Informacji Turystycznej, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
—