Don't Miss
Home » Wiadomości » Kulinarna podróż

Kulinarna podróż

W dniu 14 i 21 października 2012 roku w Centrum Aktywnego Wypoczynku w Borku odbyły się po raz kolejny warsztaty kulinarne, w których wzięło udział łącznie 100 osób (14.10.2012 r. – 50 osób; 21.10.2012 r. – 50) z terenu gmin członkowskich: Bochnia, Drwinia, Nowe Brzesko, Kazimierza Wielka, Koszyce, Szczurowa i Rzezawa.

Skomponowane do wykonania menu zawierało potrawy pojawiające się na trasie dawnego Orient Expressu. Trasa tego luksusowego pociągu o długości 2 880 km, który kursował w latach 1883-1962 wiodła z Paryża do Stambułu przez Strasburg, Monachium, Wiedeń i Warnę. W kolejnej edycji warsztatów menu prezentowało się równie bogato i międzynarodowo. Uczestnicy pod okiem zawodowych kucharzy Pana Łukasza i Pana Krzysztofa prowadzących na co dzień Mobilną Akademię Dobrego Smaku Cook Professional, przygotowywali następujące potrawy: kurczak Tapaka (kuchnia grizińska), kuraczk Coq Au Vin (kuchnia francuska), mussaka (kuchnia grecka), czrinnceli z wiśni (kuchnia gruzińska), Rogale św. Marcina (kuchnia polska), semifreddo z nugatem i nutą amaretto. (kuchnia włoska). Prowadzący warsztaty zwrócili uwagę, na fakt, że w dzisiejszych czasach oprócz ciekawej formy podania potrawy ważny jest, jak nie najważniejszych jej smak i zapach, bowiem gotowanie to oddziaływanie na szereg zmysłów: smaku, zapach i estetyki wizualnej. Warsztaty zakończyła tak, jak poprzednio wspólna degustacja przygotowanych potraw, rozdanie autografów oraz wręczenie Prowadzącym przez Panią Bogusławę Daniel-Zieja Dyrektor biura Nadwiślańskiej Grupy Działnia „E.O.CENOMA” skromnych upominków za owocną współpracę.

Ogromne zainteresowanie i popularność warsztatów kulinarnych, już de facto po pierwszej ich edycji świadczy o odkryciu „białych plamach” w ofercie warsztatów/szkoleń organizowanych przez różnorakie instytucje. Warto dodać, że wspólne gotowanie to również tworzenie modelu aktywnego i zintegrowanego społeczeństwa. Dla Nadwiślańskiej Grupy Działania „E.O.CENOMA” warsztaty stanowiły doskonałe narzędzie promocji i szerzenia informacji o specyfice i obszarze naszej działalności. Niewątpliwie przyczyniła się do wzmocnienia i zaciśnięcia więzi pomiędzy uczestnikami warsztatów, a organizatorami, co przekłada się na wymierną korzyść tworzenia marki LGD, jako instytucji nakierowanej na potrzeby rozwojowe i szeroko pojętą aktywizację mieszkańców.

Galeria zdjęć <<<

cenoma.pl