Don't Miss
Home » Wiadomości » Promocja regionu na targach w Kielcach i Gdańsku

Promocja regionu na targach w Kielcach i Gdańsku

Sześć gmin województwa małopolskiego, w tym Gmina Gnojnik, prezentowało swoje walory turystyczno – kulturowe na zorganizowanych w kwietniu wydarzeniach: festiwalu FREE TIME w Gdańsku oraz X Jubileuszowych Active Live AGROTRAVEL w Kielcach.

Oprócz Gminy Gnojnik na targach i festiwalach obecne były: Miasto i Gmina Brzesko oraz Gminy: Dębno, Iwkowa, Skrzyszów i Szczurowa.

Niektóre z nich są już dobrze kojarzone na mapie turystycznej Polski i prawie wszystkie są rozpoznawalne przez zwiedzających chociażby z przejazdu przez nie, bądź w związku z wcześniejszymi pobytami w tych miejscowościach. Są też kojarzone z nazwiskami – ks. biskup Jan Piotrowski, chyba najstarszy stażem wójt w Polsce Marian Zalewski. Pamiętają też o Taborze Cygańskim, Turnieju Rycerskim w Dębnie, Browarze Okocim czy Suszonej Śliwce.

Fantastyczna atmosfera, dużo atrakcji przyciągnęło na targi Gdańskie w ciągu dwóch dni około dwudziestu tysięcy zwiedzających. Tak Trójmiasto oraz Pomorze spędziło sobotę oraz niedzielę wolną od handlu na Festiwalu wolnego czasu. 

Oprócz wystawców z Polski swoje propozycje na targach w Gdańsku przedstawiały regiony europejskie, takie jak między innymi: Środkowa Frankonia, Saksonia, Brandenburgia, Litwa. Można było zaopatrzyć się w sprzęt turystyczny, spotkać z ekspertami czy podróżnikami. Publiczność oklaskiwała pokazy akrobatyki sportowej, rowerowej czy rolkowej. Ale najwięcej radości dla dzieci (gdyż wystawcy dbają również o najmłodszych) sprawiły kreatywne zabawy, animacje, warsztaty artystyczne oraz z super niespodzianka – Zlot Wielkich Maskotek czyli spotkanie wszystkich obecnych na festiwalu zwierzaków, ptaków i innych stworów.

Kielce gościły również na kilku halach niezliczone ilości i wystawców i gości z kraju i zagranicy. Współpartnerem targów był Obwód Winnicki z Ukrainy. Dodatkową atrakcją były artykuły ogrodnicze, sadzonki kwiatów, krzewów i drzewek owocowych popularnych, ale też propozycje całkiem nowych odmian. Równolegle do odbywających się targów można było uczestniczyć w warsztatach oraz konferencjach w których brałem udział. Szczególnie ważna w pierwszym dniu targów była międzynarodowa konferencja turystyczna – marka terytorialna: tworzenie, rozwój, promocja; turystyka prozdrowotna i aktywna – trendy, wyzwania, specjalizacje. Około siedmiu milionów singli, starzejące się społeczeństwo powoduje, a wręcz wymaga zmiany sposobu myślenia i prowadzenia odpowiedniej polityki socjalno-bytowej.

Tym razem w Gdańsku na naszym stoisku było prezentowane wino z winnicy Kowalówka Szczepana Marcinka z Kowalowej.

Zarówno w Gdańsku jak i Kielcach pokazały się prężnie działające ośrodki turystyczne promujące swoje regiony. Nie ma jednak lepszej promocji nad tą, gdzie wyjeżdżają bezpośrednio przedstawiciele jednostek samorządowych czy turystycznych, którzy znają swój teren i zaspokoją ciekawość i gusta potencjalnych turystów nawet tych co sami nie wiedzą czego chcą, a jest też dużo takich.

Klemens Góral
Stowarzyszenie Agroturystyczne Galicyjskie Gospodarstwa Gościnne