Don't Miss
Home » Wiadomości » Dobre informacje dla przedsiębiorców / e-Akta oraz inne zmiany w dokumentacji pracowniczej

Dobre informacje dla przedsiębiorców / e-Akta oraz inne zmiany w dokumentacji pracowniczej

Od 1 stycznia 2019 r. weszły w życie przepisy, które wprowadzają wiele ułatwień dotyczących akt pracowniczych. Wśród nich te dotyczące m.in. elektronicznej postaci przechowywania dokumentów oraz skrócenie z 50 do 10 lat okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej.

Jesteś pracodawcą? Prowadzisz papierową dokumentację pracowniczą i nie masz gdzie jej trzymać albo ponosisz duże koszty związane z jej przechowywaniem? Od 2019 roku pracodawca może prowadzić dokumentację pracowniczą w postaci elektronicznej. Zniesiony został obowiązek prowadzenia akt pracowniczych w wersji papierowej. Pracodawca może  dowolnie wybrać formę przechowywania dokumentów (papierową albo elektroniczną). Obie postacie dokumentacji będą równoważne np. w sprawach urzędowych.

Szczegółowe informacje jak tworzyć e-Akta pracownicze <==

Kolejne usprawnienie to skrócenie okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej do 10 lat. Obecnie pracodawcy mają obowiązek przechowywania przez 50 lat dokumentacji pracowniczej. Nowe przepisy skracają okres obowiązkowego przechowywania dokumentacji nowych pracowników z 50 lat do 10-ciu. Ułatwienie to dotyczy akt pracowników zatrudnionych od 1 stycznia 2019 r. Dzięki nowym przepisom będzie można również skrócić okres przechowywania dokumentów pracowniczych osób zatrudnionych w latach 1999 – 2018.

Szczegółowe informacje dotyczące nowych zasad przechowywania akt <==

biznes.gov.pl / IB