Don't Miss
Home » Wiadomości » Wyższa jakość obsługi

Wyższa jakość obsługi

Urząd Gminy Dębno przystąpił do projektu Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji pozwalającego przygotować jednostki samorządu terytorialnego do stosowania Powszechnego Modelu Oceny (CAF), którego efektem ma być poprawa jakości funkcjonowania urzędu. – Chcemy, by mieszkańcy mieli do dyspozycji jak najbardziej efektywną i kompetentną administrację – tłumaczy Marian Kurek, Sekretarz Gminy.

Projekt firmowany przez MSWiA realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Jego głównym zamierzeniem jest poprawa zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego. Służyć temu ma wprowadzenie Powszechnego Modelu Samooceny, która pozwoli zidentyfikować problemy, a następnie wprowadzić skuteczne rozwiązania. Dzięki CAF organizacje wyrażające chęć wdrożenia systematycznego procesu doskonalenia swoich działań uzyskują proste, przystosowane do specyfiki sektora administracji publicznej, narzędzia samooceny. Umożliwią one identyfikację mocnych stron urzędu, obszarów wymagających dalszego doskonalenia, opracowanie i wdrożenie zbioru dobrych praktyk, możliwość porównania wyników z innymi jednostkami administracji publicznej z terenu Polski oraz innych państw członkowskich Unii Europejskiej (benchmarking), a także przygotowanie urzędu do aplikowania o nagrody jakości.

W ostatecznej konsekwencji ma to spowodować sprawniejszą obsługę mieszkańców i bardziej efektywną pracę. Dodatkowo samorząd może pozyskać wsparcie finansowe z MSWiA, które ma pomóc poprawić jakość pracy urzędu. Może być ono przeznaczone np. na specjalistyczne szkolenia dla pracowników urzędu. Przez cały czas trwania projektu, w którym udział jest bezpłatny, do dyspozycji urzędu będzie ekspert wskazany przez MSWiA.

 

gminadebno.pl

Podobne artykuły
„%RELATEDPOSTS%”