PKP SA rozwijają koncepcję tzw. innowacyjnych dworców systemowych. Spółka ogłosiła właśnie przetarg na budowę 29 nowych obiektów, które w większości zastąpią istniejące budynki przewidziane do rozbiórki. Łączna wartość planowanych inwestycji przekracza 70 mln zł netto. Innowacyjne dworce systemowe mają stanąć w ciągu 70 tygodni od dnia podpisania umowy. W Biadolinach w miejsce dotychczas istniejącego budynku powstanie budynek tyu A, a z kolei w Sterkowcu – budynek typu B.
Dworzec Typowy – jak wskazuje PKP – składać się będzie z części kubaturowej oraz wiaty (budynki będą niepodpiwniczone). W tej pierwszej – w zależności od wybranego typu – znajdować się będą pomieszczenia niezbędne do funkcjonowania dworca (w obiektach typu „A” w części kubaturowej zaplanowano wydzielenie części technicznej wraz z toaletą i otwartą poczekalnią, w obiektach typu ‘B” ma zostać wydzielona część techniczna wraz z toaletę, zamkniętą i ogrzewaną poczekalnią, a także część komercyjna z możliwością sprzedaży biletów lub kasa z zapleczem sanitarnym). Pod wiatą z kolei mają się znaleźć m.in. poczekalnia zewnętrza, zadaszony parking rowerowy i miejsce na automaty. Obiekty typu „A” mają mieć powierzchnię całkowitą ok. 40 m. kw. , obiekty typu „B” – ok. 90 m.kw. W obu przypadkach obiekty mają mieć wysoką na ok. 8 metrów wieżę zegarową.
PKP SA ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie typowych dworców systemowych w dwóch wersjach (A i B) dla 29 lokalizacji, z podziałem na 11 zadań.
Szczegółowe informacje nt przetargu <==
Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
Barchów: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
Biadoliny: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
Biskupice Wielkopolskie: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Chałupy: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ B, obecnie nie ma dworca,
Chrzęsne: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
Czarna Tarnowska: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Dobczyn: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Gorzkowice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
Janikowo: kujawsko-pomorskie, linia kolejowa nr 353, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Kanie: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
Kraśnik: lubelskie, linia kolejowa nr 68, typ B, istniejący dworzec z 1921 r. do rozbiórki,
Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Pobiedziska Letnisko: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Przetycz: mazowieckie, linia kolejowa nr 29, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
Racibory: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, dworzec w nowym miejscu,
Rogów: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ B, istniejący dworzec z 1933 r. do rozbiórki,
Sadurki: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Sterkowiec: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Świdnik Miasto: lubelskie, linia kolejowa nr 7 i 581, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Wasilków: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
Wilkoszewice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
Ząbki: mazowieckie, linia kolejowa nr 21, typ B, dworzec w nowym miejscu,
Zdrody Nowe: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
Żelistrzewo: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ A, obecnie nie ma dworca,
Termin składania ofert mija 11 lipca. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Łączna wartość zamówienia jest szacowana na ponad 70 mln zł netto. Wykonawcy będą mieli 37 tygodni na wykonanie i przekazanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie pozwolenia na budowę. W terminie do 70 tygodni wykonawcy mają przeprowadzić prace budowlane i przekazać obiekty zamawiającemu do użytkowania.
—