Biuro Obsługi Klienta Strefa Płatnego Parkowania (SPP) w Brzesku funkcjonuje od 1 kwietnia 2011 r. Strefa dysponuje 622 miejscami parkingowymi. W ramach tej liczby jest 34 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Głównymi zadaniami BOK SPP jest administrowanie Strefą Płatnych Parkingów, dystrybucje kart parkingowych przez zorganizowaną sieć punkty sprzedaży kart, kontrola wniesionych opłat przez klientów, pozyskiwanie danych właścicieli pojazdów z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, którzy nie uiścili zapłaty za korzystanie ze SPP i prowadzenie windykacji należności.
Pracownicy Strefy w ubiegłym roku na podległym sobie terenie przeprowadzili prace odśnieżania parkingów SPP oraz udrażniania studzienek kanalizacji opadowej w okresie zimy 2012/2013. Przez cały rok 2013 na bieżąco sprzątali teren SPP i utrzymywali obszary zielone. Przeprowadzono również akcję malowania linii poziomych wyznaczających miejsca parkingowe w strefie, ze szczególnym zwróceniem uwagi na miejsca dla osób niepełnosprawnych. Na bieżąco naprawiano zniszczone słupki znaków i same znaki.
W SPP w styczniu 2013 r. funkcjonowało 34 punkty sprzedaży kart parkingowych. Na koniec roku w grudniu było 31 takich punktów. Zmniejszenie ilości punktów sprzedaży było wynikiem nierzetelnego rozliczania się przez niektóre punkty za sprzedane karty parkingowe, zwlekaniem przez nich z zapłatą za pobrane karty i nie pobieraniem w odpowiednim czasie kart parkingowych. W okresie 2013 roku sprzedano łącznie 425 258 sztuk kart parkingowych.
Strefa Płatnego Parkowania w okresie od stycznia do grudnia 2013 roku uzyskała przychód w kwocie 822 144,81,00 zł . Dodatkowo w tym okresie zostały wystawione zawiadomienia potwierdzające konieczność dokonania przez klientów SPP wpłat opłat dodatkowych na sumę 180 550,00 zł. Jest to kwota, którą SPP uzyska od klientów w ramach prowadzonej windykacji. Czas uzyskania tej kwoty uzależniony jest od wielu czynników między innymi od uzyskania danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców (CEPiK), czasu korespondencji pomiędzy BOK SPP, a klientem i od czasu windykacji przez komorników Urzędu Skarbowego. W 2013 roku została przeprowadzona skutecznie windykacja opłat dodatkowych z lat 2011 i 2013 na kwotę 27 250,00 zł. Z tego okresu zostało do windykacji opłat dodatkowych na kwotę 513 550,00 zł.
W 2013 roku BOK SPP zostało pozytywnie zweryfikowane przez zewnętrzną jednostkę centralny ośrodek informatyki, co pozwoliło uzyskać przez BOK certyfikat CEPiK, który to zezwala na bezpośrednie połączenie się BOK SPP z CEPIK-iem. Bezpośrednie łącze pozwala w krótkim czasie uzyskać dane kierowcy, który nie wniósł opłaty za korzystanie z miejsca parkingowego w SPP. Uzyskanie tego certyfikatu po wdrożeniu odpowiedniego systemu, pozwoli w znacznym stopniu przyspieszyć prowadzoną windykację opłat dodatkowych.
Prowadzone są prace pozwalające zaadoptować i wprowadzić system informatyczny EGZEKUTOR, który współpracuje z systemem CEPiK w celu pozyskania danych kierowcy, usprawnia prace BOK SPP oraz pozwala na szybie przygotowanie dokumentów takich jak upomnienie i tytuł wykonawczy. Program przyspieszy w znaczny sposób windykacje opłat dodatkowych i obrót dokumentów pomiędzy klientami SPP a BOK. Koszt wdrożenia nowego systemu jest określony na kwotę 10 500,00 zł. BOK SPP zamierza wprowadzić w 2014 roku elektroniczny pobór opłaty za korzystanie z miejsc parkingowych z wykorzystaniem aplikacji telefonicznej. Obecnie są prowadzone rozmowy z firmami, które posiadają takie aplikacje w celu wyboru najlepszego rozwiązania dla klientów i BOK SPP.
W I słupku znaku rozpoczynającego SPP zostanie umieszczona informacja o najbliższych punktach sprzedaży kart parkingowych. Pozwoli to na szybsze odszukanie punktów sprzedaży kart parkingowych przez klientów SPP pochodzących z innych miejscowości.
—
IB