Don't Miss
Home » Wiadomości » Informator Brzeski pomaga absolwentom gimnazjum w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej

Informator Brzeski pomaga absolwentom gimnazjum w wyborze szkoły ponadgimnazjalnej

7Wychodząc naprzeciw Waszym oczekiwaniom zostanie zaprezentowana szczegółowa oferta szkół ponadgimnazjalnych oraz placówek oświatowych Powiatu Brzeskiego.

Mamy nadzieję, iż będzie ona pomocna w podjęciu właściwej decyzji przy wyborze kierunku kształcenia.

W dniu dzisiejszym przedstawiamy:

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Bohaterów Westerplatte w Brzesku
ul. Piastowska 2, 32-800 Brzesko, tel. 14 66 31 603, fax 14 68 63 007
www.zsp2.edu.pl, e-mail: szkola@zsp2.edu.pl

Bez tytułu

W RANKINGU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH 2015 TECHNIKUM ZAJMUJE 44 MIEJSCE W POLSCE !
W RANKINGU EGZAMINÓW ZAWODOWYCH 8 MIEJSCE W POLSCE !

Typy Szkół:
► Technikum – 4 letnie
► Zasadni cza Szkoła Zawodowa – 3 letnia
► LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE – dla dorosłych, 3 letnie, (dla absolwentów ZSZ 2 letnie)

TECHNIKUM

4 letnie, dla młodzieży, na podbudowie programowej gimnazjum

TECHNIK BUDOWNICTWA
www.zsp2.edu.pl/budownictwo

1Przedmioty rozszerzone: matematyka, fizyka.

Baza dydaktyczna: pracownia budowlana, pracownia komputerowa (Auto CAD, Rodos, RM-WIN i in.).

Zakres kompetencji absolwenta: organizowanie i kontrolowanie robót związanych z zagospodarowaniem terenu budowy, organizowanie i kontrolowanie robót budowlanych stanu surowego i robót wykończeniowych, organizowanie i kontrolowanie robót związanych z utrzymaniem obiektów budowlanych w pełnej sprawności technicznej, sporządzanie kosztorysów oraz przygotowywanie dokumentacji przetargowej.

Praktyka: Uczniowie technikum, kształcący się w zawodzie technik budownictwa odbywają w klasie III oraz w klasie IV 2-tygodniową praktykę w zakładach związanych z branżą budowlaną. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła.

Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Absolwent technikum budownictwa może uzyskać dodatkowo dyplom technika drogownictwa po odbyciu kursów kwalifikacyjnych i potwierdzeniu kwalifikacji „Wykonywanie robót drogowych” i „Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem dróg i obiektów mostowych” oraz dyplom w zawodzie technik dróg i mostów kolejowych po potwierdzeniu dodatkowo kwalifikacji „Wykonywanie i utrzymywanie nawierzchni kolejowej” i ”Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem dróg kolejowych”, i „Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem obiektów mostowych”.

Możliwości w zakresie zatrudnienia: przedsiębiorstwa budowlane, biura projektowe, państwowy nadzór budowlany, spółdzielnie mieszkaniowe, wytwórnie prefabrykatów.

TECHNIK ŻYWIENIA I USŁUG GASTRONOMICZNYCH
www.zsp2.edu.pl/gastronom

2Przedmioty rozszerzone: j. angielski, biologia.

Baza dydaktyczna: pracownia obsługi gości, pracownia technologiczna, sala dydaktyczna.

Zakres kompetencji absolwenta: przechowywanie żywności, sporządzanie i ekspedycja potraw i napojów, planowanie i ocena żywienia, organizowanie produkcji gastronomicznej, planowanie i wykonywanie usług gastronomicznych.

Praktyka: Uczniowie technikum, kształcący się w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych odbywają w klasie IV 2-tygodniową praktykę w zakładach branży gastronomicznej. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła. Dzięki współpracy zagranicznej uczniowie uczestniczą również w praktykach zawodowych w innych krajach.

Możliwości w zakresie zatrudnienia: wszystkie typy zakładów świadczących usługi hotelarsko-gastronomiczne, własna działalność gospodarcza, kontynuowanie nauki na wybranych kierunkach studiów.

TECHNIK GEODETA
www.zsp2.edu.pl/geodeta

3Przedmioty rozszerzone: geografia, matematyka.

Baza dydaktyczna: pracownia geodezyjna, laboratorium instrumentów geodezyjnych.

Zakres kompetencji absolwenta: wykonywanie pomiarów sytuacyjnych i wysokościowych, opracowywanie map i profili terenu, geodezyjne opracowywanie danych projektowych, wykonywanie pomiarów realizacyjnych oraz geodezyjnej inwentaryzacji powykonawczej, wykonywanie geodezyjnych pomiarów kontrolnych obiektów  budowlanych i urządzeń technicznych, zakładanie i aktualizacja katastru nieruchomości, wykonywanie prac geodezyjnych związanych z gospodarką nieruchomościami.

Praktyka: Uczniowie kształcący się w zawodzie technik geodeta odbywają w klasie IV 2- tygodniową praktykę w biurach projektowych lub geodezyjnych. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła.

Możliwości w zakresie zatrudnienia: wydziały geodezji urzędów administracji państwowej, wydziały ochrony środowiska, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, geodezyjne firmy państwowe i prywatne, biura projektowe, firmy budowlane, prowadzenie własnej działalności świadczącej usługi w szerokim zakresie prac geodezyjnych.

TECHNIK INFORMATYK
www.zsp2.edu.pl/informatyk

4Przedmioty rozszerzone: matematyka, informatyka.
Baza dydaktyczna: 5 najnowocześniejszych pracowni komputerowych, w tym: pracownia grafiki komputerowej, pracownia systemów operacyjnych.

Zakres kompetencji absolwenta: umiejętność tworzenia oprogramowania i znajomość specjalistycznego języka, zarządzanie danymi i ich przekazywanie, szyfrowanie, administrowanie systemów komputerowych, projektowanie, tworzenie i zarządzanie stronami WWW, znajomość teoretyczna i praktyczna sprzętu komputerowego, jego składanie i usuwanie usterek, umiejętność pracy w sieciach komputerowych.

Praktyka: Uczniowie odbywają miesięczną praktykę zawodową w dowolnym wybranym przez siebie zakładzie pracy.

Możliwości w zakresie zatrudnienia: wszystkie gałęzie gospodarki, w których mają zastosowanie komputery, własna działalność gospodarcza w zakresie usług informatycznych, sklepy komputerowe, dystrybucja sprzętu komputerowego i oprogramowania.

Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Po ukończeniu szkoły kształcącej w zawodzie technik informatyk i uzupełnieniu kwalifikacji w ramach kursu „Uruchamianie oraz utrzymanie terminali i przyłączy abonenckich” i ”Montaż i eksploatacja sieci rozległych” istnieje możliwość uzyskania dodatkowo dyplomu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie technik teleinformatyk.

TECHNIK MECHANIK
www.zsp2.edu.pl/mechanik

5Przedmioty rozszerzone: fizyka, matematyka.

Baza dydaktyczna: pracownia projektowania CAD-CAM, pracownia samochodowa.

Zakres kompetencji absolwenta: wykonywanie elementów maszyn, urządzeń i narzędzi metodą obróbki ręcznej i maszynowej, wykonywanie połączeń materiałów, naprawa i konserwacja elementów maszyn, urządzeń i narzędzi, organizowanie procesów obróbki i montażu części maszyn i urządzeń, nadzorowanie przebiegu produkcji.

Praktyka: Uczniowie kształcący się w zawodzie technik mechanik odbywają w klasie III 7- tygodniową praktykę w zakładach z branży mechanicznej, we wszelakich zakładach związanych z budową i obsługą maszyn. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła.

Możliwości w zakresie zatrudnienia: firmy zajmujące się produkcją urządzeń technicznych, zakłady usługowo-naprawcze.

TECHNIK MECHATRONIK
www.zsp2.edu.pl/mechatronik

6Przedmioty rozszerzone: fizyka, matematyka.

Baza dydaktyczna: pracownia symulacyjna CNC, pracownia urządzeń mechatronicznych, pracownia robotyki i układów manipulacyjnych, pracownia hydrauliki.

Zakres kompetencji absolwenta: projektowanie, wykonywanie i obsługa układów sterowania pneumatycznego i elektropneumatycznego – na poziomie wyższym i podstawowym, umiejętność stosowania sterowników PLC w typowych aplikacjach, umiejętność programowania sterowników PLC: Easy Moeller, Need Relpol – na poziomie wyższym, Fanuc – na poziomie podstawowym, Siemens S7 – na poziomie średnim, Siemens LOGO – na poziomie średnim, obsługa i programowanie robota przemysłowego Kawasaki w trybie Block Teaching – na poziomie średnim, wykonywanie podstawowych pomiarów elektrycznych i napraw urządzeń elektrycznych, znajomość zagadnień sensoryki.

Praktyka: Uczniowie odbywają miesięczną praktykę zawodową w dowolnym, wybranym przez siebie zakładzie pracy. Dzięki współpracy zagranicznej uczniowie
uczestniczą również w praktykach zawodowych w innych krajach.

Możliwości w zakresie zatrudnienia: duże przedsiębiorstwa produkcyjne o zautomatyzowanym i zrobotyzowanym cyklu produkcyjnym, małe firmy, w których pracownik spełnia szereg funkcji i zadań od produkcji do utrzymania ruchu, własna działalność gospodarcza w zakresie napraw i konserwacji urządzeń, które można potocznie nazwać mechatronicznymi.

TECHNIK ELEKTRYK
www.zsp2.edu.pl/elektryk

8Przedmioty rozszerzone: matematyka, fizyka.
Baza dydaktyczna: pracownia układów i urządzeń elektronicznych, pracownia maszyn i napędów elektrycznych.
Zakres kompetencji absolwenta: montaż maszyn i urządzeń elektrycznych, konserwacja maszyn i urządzeń elektrycznych, montaż instalacji elektrycznych, konserwacja instalacji elektrycznych, eksploatacja maszyn i urządzeń elektrycznych, eksploatacja instalacji elektrycznych.

Praktyka: Uczniowie kształcący się w zawodzie technik elektryk odbywają w klasie III 4-tygodniową praktykę w zakładach z branży elektroinstalacyjnej, elektrycznej. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła.

Możliwości w zakresie zatrudnienia: elektrownie, zakłady energetyczne, kopalnie, huty, kolej, firmy naprawiające sprzęt elektryczny, zakłady usługowe i naprawcze AGD, firmy elektroinstalacyjne, budownictwo mieszkaniowe i szeroko rozumiany przemysł (przy konserwacji i utrzymaniu linii produkcyjnych), firmy projektujące i montujące instalacje alarmowe, własna działalność gospodarczo – usługowa.

TECHNIK HOTELARSTWA
www.zsp2.edu.pl/hotelarz

Przedmioty rozszerzone: geografia, j. angielski.

Baza dydaktyczna: Szkolne Schronisko Młodzieżowe w Brzesku.

Zakres kompetencji absolwenta: planowanie działań hotelu, kreowanie oferty dostosowanej do potrzeb rynku, koordynowanie działań placówki, ustalanie zestawu oferowanych usług hotelarskich, kontrolowanie sposobu świadczenia usług hotelu, tworzenie polityki handlowej, współpraca z instytucjami oferującymi usługi hotelarskie, zbieranie opinii o preferencjach klientów, analizowanie oferty konkurencji i tworzenie konkurencyjnej strategii rozwoju.

Praktyka: Uczniowie kształcący się w zawodzie technik hotelarstwa odbywają w klasie II i III 4-tygodniową praktykę w zakładach z branży hotelarskiej. Uczeń sam może znaleźć firmę, w której chce odbyć praktykę, w przeciwnym wypadku praktykę zawodową w firmach organizuje szkoła.

Możliwości w zakresie zatrudnienia: Po uzyskaniu tytułu technik hotelarstwa otwierają się możliwości pracy w hotelach, motelach, domach wypoczynkowych, biurach turystycznych, sanatoriach, schroniskach oraz innych podmiotach świadczących usługi turystyczne.

ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA

3 letnia, dla młodzieży, na podbudowie programowej gimnazjum

Zawody w których kształcenie teoretyczne i kształcenie praktyczne odbywa się w szkole:

MECHANIK POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH
www.zsp2.edu.pl/samochodziarz

9Baza dydaktyczna: pracownia samochodowa, stacja diagnostyczna.

Zakres kompetencji absolwenta: użytkowanie pojazdów samochodach, diagnoza pojazdów samochodach, naprawa pojazdów samochodach.

Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Po ukończeniu szkoły kształcącej w zawodzie mechanik pojazdów samochodowych i uzupełnieniu kwalifikacji w ramach kursu „Diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych” można uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie elektromechanik pojazdów samochodowych lub w zawodzie technik pojazdów samochodowych po potwierdzeniu dodatkowo kwalifikacji „Diagnozowanie oraz naprawa elektrycznych i elektronicznych układów pojazdów samochodowych” i „Organizacja i prowadzenie procesu obsługi pojazdów samochodowych” oraz uzyskaniu wykształcenia średniego.

MONTER ZA BUDOWY I ROBÓT
WYKOŃCZENIOWYCH W BUDOWNICTWIE
www.zsp2.edu.pl/monterbudownictwa

10Baza dydaktyczna: pracownia budowlana.

Zakres kompetencji absolwenta: montowanie systemów suchej zabudowy, wykonywanie robót tapeciarskich, wykonywanie robót posadzkarskich, wykonywanie robót okładzinowych.

ELEKTRYK
www.zsp2.edu.pl/elektrykzsz

Baza dydaktyczna: pracownia elektryczna.

Zakres kompetencji absolwenta: montowanie i uruchamianie maszyn i urządzeń elektrycznych, ocena stanu technicznego maszyn, montowanie układów sterowania, regulacji i zabezpieczeń maszyn i urządzeń elektrycznych, wykonywanie i uruchamianie instalacji elektrycznej.

Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Po ukończeniu szkoły kształcącej w zawodzie elektryk i uzupełnieniu kwalifikacji w ramach kursu „Eksploatacja maszyn, urządzeń i instalacji elektrycznych” oraz uzyskaniu wykształcenia średniego można uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik elektryk.

ŚLUSARZ – SPAWACZ
www.zsp2.edu.pl/slusarzspawacz

11Baza dydaktyczna: pracownia mechaniczna, pracownia spawalnicza.

Zakres kompetencji absolwenta: wykonywanie elementów maszyn i urządzeń, naprawianie elementów maszyn, urządzeń i narzędzi, wykonywanie połączeń, konserwowanie elementów maszyn, urządzeń i narzędzi.

Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Po ukończeniu kursu, możliwość uzyskania uprawnień spawacza. Absolwent szkoły kształcącej w zawodzie ślusarz po potwierdzeniu kwalifikacji „Wykonywanie i naprawa elementów maszyn, urządzeń i narzędzi” może uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik mechanik po potwierdzeniu dodatkowo kwalifikacji „Organizacja i nadzorowanie procesów produkcji maszyn i urządzeń” oraz uzyskaniu wykształcenia średniego.

KUCHARZ
www.zsp2.edu.pl/kucharz

Baza dydaktyczna: pracownia gastronomiczna.

Zakres kompetencji absolwenta: przechowywanie żywności, sporządzanie potraw i napojów, wykonywanie czynności związanych z ekspedycją potraw i napojów.

Perspektywy rozwoju zawodowego absolwenta: Po ukończeniu szkoły i uzupełnieniu kwalifikacji w ramach kursu „Organizacja żywienia i usług gastronomicznych” oraz uzyskaniu wykształcenia średniego można uzyskać dyplom potwierdzający kwalifikacje w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych.

KIEROWCA – MECHANIK
www.zsp2.edu.pl/kierowcamechanik

Baza dydaktyczna: pracownia samochodowa, samochód osobowy, Prawo jazdy kategorii B, Kwalifikacje wstępne do zdobycia prawa jazdy kategorii C, Kwalifikacje zbieżne do technika transportu drogowego.

ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA – WIELOZAWODOWA

dla młodocianych pracowników
www.zsp2.edu.pl/wielozawodowa

Zajęcia teoretyczne zawodowe realizowane są w systemie kursowym, zajęcia praktyczne u pracodawcy.
Uczniowie kształcą się w następujących zawodach: monter instalacji i urządzeń sanitarnych, sprzedawca, murarz – tynkarz, dekarz, elektromechanik, kamieniarz, stolarz, cukiernik, fryzjer, piekarz. Uczniowie, którzy chcieliby kształcić się w innym zawodzie, niż wymienione powyżej, mogą uczyć się w naszej szkole, a praktykę odbywać w wybranej przez siebie firmie.

LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

dla dorosłych, 3 letnie (dla absolwentów ZSZ 2 letnie)
www.zsp2.edu.pl/liceum

Liceum Ogólnokształcące dla dorosłych to propozycja dla osób, które ukończyły edukację na poziomie zasadniczej szkoły zawodowej, chcą zdobyć średnie wykształcenie i zdać egzamin maturalny. Absolwenci zasadniczej szkoły zawodowej rozpoczynają naukę od 3 semestru – cykl kształcenia trwa 2 lata. Szkoła daje szansę na otrzymanie lepszej pracy, otwiera drogę do dalszego kształcenia.


IB