Don't Miss
Home » Wiadomości » Innowacje produktowe i stabilny rozwój Browaru OKOCIM

Innowacje produktowe i stabilny rozwój Browaru OKOCIM

Browar Okocim rozwija się stabilnie, tworząc doskonałe piwa i rozwijając ofertę piw bezalkoholowych. Marka OKOCIM, flagowe piwo Browaru Okocim, umocniła swoją pozycję na rynku piwa i otrzymała tytuł Marki Roku 2018.  Piwa z Browaru Okocim z licznymi nagrodami za jakość.

Rynek piwa i trendy konsumenckie w 2018

Dla branży piwnej był to pomyślny okres, w którym z nawiązką udało się odrobić spadki z roku 2017 (dla przypomnienia: spadek wartości w 2017 na poziomie -1,3 proc., wolumenu o -2,4 proc.) W 2018 roku wzrost wartościowy 7,7 procent przewyższył wzrost wolumenu 4,1 procent. Piwo to nadal największa wartościowo kategoria wśród artykułów napojów alkoholowych (16,8 mld zł.).

 Stabilne pozostają trendy konsumenckie: wyróżniający się w 2018 wzrost zainteresowania piwami bezalkoholowymi, rozwój piwnych specjalności i piw premium. Według danych Nielsena w 2018 roku poniższe segmenty piwne zanotowały wzrosty wartości sprzedaży:

  • piwa bezalkoholowe o 79,8 proc., a ich udział w rynku piwa 3,1 proc.  
  • piwne specjalności o 22,5 proc., udział w rynku 2,5 proc.
  • segment piw premium – wzrost całego segmentu na poziomie 15,7 proc., a kategoria najdroższych piw urosła aż o blisko 40 proc.
  • piwa smakowych w tym radlery o 33 proc.[1], a ich udział w rynku piwa sięga w sezonie 7,4 proc.
  • same radlery odnotowały wzrost o 19% wartościowo, ich udział wartościowy w rynku to 3,1%.

        Dla Carlsberg Polska był to rok wytężonej pracy w rynku, umacniania kluczowych marek i wprowadzania innowacji zgodnie z trendami konsumenckimi.

Dobre wyniki Carlsberg Polska w 2018

W 2018 roku Carlsberg Polska osiągnął dobre wyniki sprzedaży, w tym wzrost wolumenu i wartości sprzedaży, zamykając rok udziałami wolumenowymi ok. 20 proc. i wartościowymi ok. 19 proc. Wśród nowości w 2018 roku znalazły się:

  • Okocim Radler Truskawka z kwiatem lipy
  • Okocim Radler Wiśnia z pigwą 0,0% alko.
  • Somersby Watermelon o smaku arbuzowym
  • Birell – piwo bezalkoholowe o właściwościach izotonicznych w dwóch wariantach Lager oraz Belgian WIT (pszeniczne).

Do wybranych sklepów wprowadzona została także oferta piw super premium znanych  i cenionych marek: Grimbergen, Brooklyn, Kronenburg 1664, Garage – dla konsumentów szukających smaków ze światowych rynków piwa. W 2018 roku sprzedaż piw firmy Carlsberg z tego segmentu odnotowała wzrost wartościowo  o 34 proc. 

Podobnie jak w poprzednich latach marki Harnaś, Kasztelan oraz Okocim utrzymały swoje pozycje w gronie TOP 10 marek piwa w Polsce.

„Tu się warzy z zasadami” – marka Okocim

Flagowa marka warzona od 173 lat w Browarze Okocim w Brzesku umacnia swoją pozycję na konkurencyjnym rynku piwa. W 2018 roku zwiększyła sprzedaż wartościowo o 9 proc. W ubiegłym roku marka zaangażowała się  w unikalny projekt internetowy „18:45. Czas na zasady” realizowany przez Onet, za który została nagrodzona brązem konkursu MIXX Award. Za całokształt działań marketingowych, w tym za skuteczną kampanię „Tu się warzy z zasadami” została uznana Marką Roku przez ceniony magazyn Media i Marketing.

W 2019 marka Okocim realizuje nową odsłonę kampanii reklamowej z udziałem okocimskich piwowarów, którzy tym razem będą informować, że to w tutejszym Browarze uwarzone zostało pierwsze piwo jasne pełne na ziemiach polskich. Miało to miejsce 23 lutego 1846 roku. Jan Goetz Okocimski, założyciel browaru Okocim, zdobywał piwowarskie doświadczenie m.in. u swojego wuja Antona Drehera, którego uznaje się za ojca piwa jasnego pełnego. Tworząc własny browar w Okocimiu, wprowadził nową na tamte czasy technologię warzenia.

Najlepsze z najlepszego – ceniona jakość okocimskich piw

Browar Okocim jest wysoko ceniony za doskonałą jakość warzonych tu piw. Z nagród warto wymienić brązowy medal European Beer Star 2018, jednego z najważniejszych konkursów piwnych na świecie, dla Okocim Mistrzowski Porter. Drugi już złoty medal Good Beer na Polskim Kongresie Browarniczym jury ekspertów przyznało  Okocim Klasyczna Pszenica. Z kolei w konsumenckim konkursie Chmielaków Krasnostawskich złoto otrzymał Okocim Radler  Truskawka z kwiatem lipy – podobniej jak wcześniej inne radlery marki Okocim.

Browar Okocim – stabilność i innowacje       

Rok 2018 upłynął w Browarze pod znakiem opracowywania receptur i warzenia nowych piw. Silny trend konsumencki dot. piw bezalkoholowych sprawił, że zespół Browaru Okocim rozwinął kompetencje w tym obszarze. W 2019 w ofercie piw powstających w Brzesku znajdą trzy Radlery 0,0% oraz Okocim Jasne Pełne 0,0%.

W 2018 podobnie jak w 2017 roku kontynuowane były prace projektowe i proceduralne związane z planami budowy mostu i połączenia browaru bezpośrednio z obwodnicą Brzeska. Prace te powoli zbliżają się ku końcowi i mamy nadzieję na podjęcie ostatecznej decyzji w najbliższym czasie.

W 2019 będziemy rozbudowywać Izbę Tradycji, poszerzając ją do przyległych dwóch pomieszczeń oraz wzbogacając kolejnymi eksponatami.      

Warto przypomnieć, że łączne inwestycje w Browarze Okocim w latach 2001 do 2018 poniesione przez firmę Carlsberg sięgają prawie 550 mln zł. Dzięki nim browar może pochwalić się maksymalnymi rocznymi mocami produkcyjnymi na poziomie ok. 4,5 mln hl. Należy on również do najnowocześniejszych w Grupie Carlsberg i w Polsce. Browar zatrudnia w całym łańcuch dostaw około 360 pracowników.

– Po roku 2017, w którym realizowaliśmy inwestycje w modernizację oczyszczalni ścieków oraz budowę nowego ujęcia wody, w 2018 skupiliśmy się na podnoszeniu kompetencji załogi, wprowadzaniu usprawnień na liniach oraz dalszym rozwoju oferty piw tworzonych przez tutejszy zespół, szczególnie wariantów bezalkoholowych   – podsumowuje Michał Napieracz, dyrektor Browaru Okocim. – Cieszymy się, że nasz Browar oraz Brzesko dzięki kontynuowanej przez markę Okocim kampanii „Tu się warzy z zasadami” są coraz bardziej znane w całej Polsce.

[1] Dane wewnętrzna Carlsberg Polska 01-12 2018. Wszystkie inne dane w informacji prasowej,  jeśli inaczej nie zaznaczone to dane Nielsen:

Nielsen, Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (jako suma rynków: Hipermarkety, Supermarkety bez Dyskontów, Dyskonty, Duże, Średnie i Małe sklepy spożywcze, Sklepy winno-cukiernicze, Stacje benzynowe), Piwo, udział wartościowy, 2018, zmiana sprzedaży wartościowej, 2018 vs 2017

Carlsberg Polska

Fot. Maciej Mazur