W poniedziałek 21 stycznia 2019 r. Poczta Polska otworzyła placówkę na dworcu kolejowym Brzesko-Okocim. Placówka zlokalizowana jest w miejscu nieczynnej kasy biletowej, która została zmodernizowana i przystosowana do funkcji pocztowej. Placówka na dworcu PKP będzie otwarta od poniedziałku do czwartku w godzinach od 7:30 do 19:00, natomiast w piątek od 9:00 do 20:00.
Jak podkreślają przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury, nowa siedziba zlokalizowana w dworcowej poczekalni to element współpracy pomiędzy Pocztą Polską a PKP. W uroczystym otwarciu wzięli udział m.in. przedstawiciele Ministra Infrastruktury oraz Poczty Polskiej, przedstawiciele samorządu szczebla wojewódzkiego – Marta Malec-Lech Członek Zarządu Woj. Małopolskiego i gminnego – burmistrz Brzeska Tomasz Latocha. Poświęcenia placówki dokonał proboszcz słotwińskiej parafii Ks. Kazimierz Grych.
Zgodnie ze strategią Poczta otwiera nowe placówki oraz modernizuje dotychczasowe, a część z nich przenosi do nowych lokalizacji aby poprawić komfort obsługi klientów. Taka sytuacja miała miejsce właśnie w Brzesku. Dotychczasowa lokalizacja placówki była odległa o zaledwie kilkadziesiąt metrów od obecnej, jednak komfort pracy i obsługi oraz dostępność dla osób starszych i niepełnosprawnych były znacząco dużo gorsze.
Podczas swojego wystąpienia – burmistrz Brzeska Tomasz Latocha przypomniał o tym, że w najbliższym czasie rozpocznie się również modernizacja pobliskiego parkingu, co pozwoli na zwiększenie dostępności placówki dla mieszkańców.
– Podjęliśmy czynności inwestycyjne zmierzające do uruchomienia 160 miejsc parkingowych. Teren dworca kolejowego w Brzesku staje się miejscem gdzie mieszkańcy miasta, gminy oraz powiatu mogą kompleksowo skorzystać z różnego rodzaju usług- mówił Tomasz Latocha.
To ważny element infrastruktury, zwłaszcza że w centrum miasta trudno znaleźć wolne miejsca parkingowe pobliżu urzędu Poczty Polskiej. To również ciekawy sposób na łączenie różnych funkcji obiektów użyteczności publicznej i zwiększanie ich potencjału.
– Wiem jak istotna jest lokalizacja takich usług. Tutaj mamy nowy budynek, tak więc lokalizacja placówki będzie dogodna dla mieszkańców Brzeska z uwagi nawet na to, że w oczekiwaniu na pociąg będą mogli skorzystać z usług Poczty Polskiej – podkreśliła Marta Malec-Lech Członek Zarządu Woj. Małopolskiego.
Wyremontowany i zmodernizowany w 2012 r. dworzec jest nowoczesnym i funkcjonalnym obiektem, dodatkowo w pełni przystosowanym do potrzeb osób mających trudności w sprawnym poruszaniu się.
Brzeski dworzec kolejowy staje się po latach nowoczesnym węzłem komunikacyjnym łączącym różne środki transportu z parkingiem oraz dodatkowymi usługami komercyjnymi i biurowymi.
– Uruchomienie placówki pocztowej na dworcu kolejowym to przykład współpracy spółek państwowych. Rozbudowując swoją sieć, Poczta Polska udowadnia, że jest jedną z kluczowych firm działających w Polsce, która świadczy usługi na rzecz wszystkich obywateli, niezależnie od tego, gdzie mieszkają” – zaznaczył Tomasz Tomala, szef Gabinetu Politycznego Ministra Infrastruktury.
Placówki Poczty oferują szeroki wachlarz usług pocztowych, bankowych, finansowych i ubezpieczeniowych. Klienci placówek pocztowych mogą także skorzystać z oferty prasy i książek.
Wiesław Włodek, wiceprezes Poczty Polskiej przypomniał, że na obszarze gminy wiejsko-miejskiej Brzeska znajduje się pięć placówek pocztowych: trzy własne (jeden urząd i dwie filie) oraz dwie agencje pocztowe. W sumie na terenie działania Regionu Sieci w Krakowie funkcjonuje 508 placówek pocztowych, w tym: 121 urzędów pocztowych, 233 filie urzędów pocztowych oraz 156 agencji pocztowych.
– Poczta Polska ma szeroki dostęp do wszystkich obywateli oraz przedsiębiorstw i instytucji. Wypełniając misję usługi powszechnej działa w ważnym interesie społecznym, zapewnia dostęp do usług komunikacji, ale także zapobiega wykluczeniu cyfrowemu – mówił podczas uroczystego otwarcia placówki w Brzesku Wiesław Włodek, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.
– Dbamy także o pamięć i tradycję historyczną, pocztowe znaczki towarzyszą wydarzeniom istotnym dla naszego kraju, świata, a także dla lokalnych społeczności. Placówki pocztowe, na których przywróciliśmy godło, znajdują się w najodleglejszych zakątkach naszego kraju, nawet tam, gdzie nie ma innych instytucji państwowych. W naszej działalności niezwykle istotne jest zaufanie, którymi obdarzają nas klienci, to jest fundament, na którym chcemy budować przyszłość Poczty – podkreślał wiceprezes Wiesław Włodek.
—
IB / media.poczta-polska.pl
Foto – Maciej Mazur