Trwają prace na budowie autostrady A-4 na terenie powiatu brzeskiego. Jak wynika z informacji GDDKiA ruch na trasie będzie przebiegał dwoma jezdniami od węzła Szarów do Bochni, od Bochni do węzła Wierzchosławice jedną jezdnią i od Wierzchosławic do węzła Krzyż ( Tarnów Północ ) dwoma jezdniami. Na trasie pojawią się ograniczenia prędkości do 90km/godz , 70 km/godz i 50 km/godz. To ostatnie ograniczenie prędkości wprowadzone zostanie przed wyjazdami z placu budowy. Na jezdni nie dopuszczonej do ruchu nadal prowadzone będą prace budowlane.
Ruch na nitce północnej zostanie dopuszczony po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń i oznakowaniu trasy głównej oraz dróg dojazdowych do autostrady.
Obserwując z bliska prace nie można mówić o jakiejś „gorączce” – prace postępują spokojnie, bez specjalnej ekscytacji ze strony pracowników. Na pasie północnym brakuje w dużej mierze oznaczeń na jezdni. Z kolei na południowej jezdni duże opóźnienia są głównie pomiędzy węzłem Bochnia a Węzłem Brzesko.
Dziś, tj. 23 listopada 2012 r. odebraliśmy pozytywne opinie od Państwowej Straży Pożarnej dla odcinków I i II ( Szarów Brzesko, Brzesko-Wierzchosławice ) budowanej autostrady A4. Tym samym wszystkie trzy odcinki mają już pozytywne opinie PSP na dopuszczenie do użytkowania budowanej A4 od węzła Szarów do węzła Krzyż. W poniedziałek 26 listopada odbędzie się audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego z udziałem KW Policji.
Trwają prace odbiorowe nadzoru budowlanego ( WINB ). Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał już pozwolenie na użytkowanie odcinka autostrady A4 od węzła Wierzchosławice do węzła Krzyż, który będzie się nazywał Tarnów Północ. Sam węzeł Wierzchosławice budowany jest w ramach II odcinka A4 węzeł Brzesko węzeł Wierzchosławice, który nie ma jeszcze pozwolenia na użytkowanie. Z informacji, które uzyskaliśmy wynika, że jeżeli nie nastąpią okoliczności, które trudno obecnie przewidzieć, uniemożliwiające kontynuację prac nadzór budowlany do końca przyszłego tygodnia ukończy prace odbiorowe na pozostałych odcinkach. Inwestor czyli GDDKiA Oddział w Krakowie potrzebuje minimum 24 godziny na przygotowanie trasy do ruchu ( uzupełnienie dodatkowym oznakowaniem, prace porządkowe, wygrodzenia ).Ruch dopuszczony będzie po uzyskaniu niezbędnych zezwoleń i oznakowaniu trasy głównej oraz dróg dojazdowych do autostrady, dwoma jezdniami od węzła Szarów do Bochni, od Bochni do węzła Wierzchosławice jedną jezdnią i od Wierzchosławic do węzła Krzyż ( Tarnów Północ ) dwoma jezdniami. Będą ograniczenia prędkości do 90km/godz , 70 km/godz i 50 km/godz. To ostatnie ograniczenie prędkości wprowadzone zostanie przed wyjazdami z placu budowy. Na jezdni nie dopuszczonej do ruchu nadal trwać będzie budowa.
Celem GDDKiA jest optymalne wykorzystanie przygotowywanych do uruchomienia fragmentów odcinka A4.
Po przeprowadzeniu wizji w terenie i wykonaniu analizy ruchowej dla przedsięwzięcia, ruch ciężarowy powyżej 12 ton zostanie puszczony starą drogą krajową nr 4, zaś ruch pojazdów poniżej 12 ton i autobusów – będzie mógł korzystać z uruchomionych fragmentów odcinków A4. Po około miesiącu wykonana zostanie ponowna analiza rozkładu ruchu na A4, DK4 i DK73 i zależnie od jej wyników dopuszczony zostanie ruch ciężarowy po A4 lub nie. Trudno z góry precyzyjnie przewidzieć jak rozłoży się ruch, kiedy kierowcy będą mieli wybór trasy jazdy pomiędzy A4 i DK4.
możemy przeczytać wypowiedź Iwony Mikrut, rzecznik GDDKiA – Kraków cytowanej na forum skyscrapercity.com
A zanim będziemy mogli osobiście poczuć pod kołami asfalt na nowym odcinku – zapraszamy do obejrzenia relacji video (przygotowanej przez „Agusię” z forum skyscrapercity.com) oraz foto.
Aktualny stan budowy A4 – od węzła Brzesko do węzła Tarnów Zachód
P.S. W mijający weekend plac budowy autostrady A4 był prawdopodobnie największą „ścieżką” rowerową w województwie małopolskim.
—
IB
Autostrada A$ na odcinku Sterkowiec- Wokowice – WD 56 – MA 58