Don't Miss
Home » Wiadomości » Wakacje z „Biblioteką w Uściu Solnym”

Wakacje z „Biblioteką w Uściu Solnym”

wakacje Uscie SolneFilia Gminnej Biblioteki Publicznej w Uściu Solnym oraz Gminna Komisja do spraw Rozwiązywania Problemów Alkoholowych były organizatorami cyklu spotkań podczas wakacji. Uczestnikami zajęć były zwłaszcza dzieci z rodzin dysfunkcyjnych oraz wszystkie chętne dzieci i młodzież z naszej miejscowości, które wakacje spędzają w swoich domach i nie mają możliwości wyjazdu. Wspólne zajęcia zaangażowały uczestników spotkań w różnorodne możliwości spędzania wolnego czasu, nauczyły pracy w grupie, integrowały podczas wspólnych zabaw i konkursów, co stanowiło istotną funkcję ochrony młodego pokolenia przed alkoholizmem, narkomanią i innymi szkodliwymi używkami często niebezpiecznymi dla społeczeństwa i środowiska.

Pierwszym punktem było zorganizowanie dla dzieci ogniska, podczas którego odbywały się liczne konkursy i zabawy na świeżym powietrzu (skoki w workach, biegi z przeszkodami, skakanie na skakance, gra w piłkę nożną, babingtona, kucany berek). Wspólnie przy ognisku śpiewaliśmy piosenki, dzieliliśmy się wrażeniami wakacyjnymi, opowiadaliśmy legendy dotyczące historii naszej miejscowości. Każde dziecko otrzymało w nagrodę za opowiedzianą legendę i uczestnictwo z konkursach słodki upominek. Działania te pozwoliły na integrację uczestników, dzieci musiały wykazać się  kreatywnością i pomysłowością.
Kolejnym spotkaniem była wycieczka plenerowa po naszej okolicy. Na nowo odkryliśmy piękno naszej miejscowości, obejrzeliśmy zabytkowy kościół, odnowiony rynek, cmentarz z okresu I wojny światowej, podążyliśmy Szlakiem Architektury Drewnianej. Taka forma wycieczki pozwoliła na promowanie historii naszego regionu, kształtowanie wśród dzieci poczucia więzi z najbliższą okolicą.
Spotkaniem kończącym zajęcia wakacyjne było kółko plastyczne podczas, którego dzieci nauczyły się wyrabiać figurek z masy solnej. Wysłuchały prelekcji na temat przemocy i szkodliwego działania używek. W trakcie spotkania zorganizowany został poczęstunek oraz ogłoszony konkurs na prace plastyczną pt. „Przemocy i używkom – Mówimy Nie”. Najładniejsze prace zostały nagrodzone.