31. maja 2014 r. – Przed finałem Coca-Cola Cup 2014 już coraz mniej niewiadomych. Dziś poznaliśmy mistrzów województwa małopolskiego. Pod Wawelem bezkonkurencyjni okazali się krakowianie – broniący ubiegłorocznego tytułu chłopcy ze Społecznego Gimnazjum Sportowego i dziewczęta z Gimnazjum Sportowego Nr 76. To właśnie te drużyny będą reprezentować swój region podczas Wielkiego Finału w Gdyni. Za najlepszego bramkarza uznano Karola Jurkiewicza z Brzeska (mieszkaniec Jasienia).
W przerwie między emocjami związanymi z meczami, zawodnicy i kibice spędzali czas w Strefie Aktywnego Życia.
Finał w Krakowie był dziewiątym z serii szesnastu finałów wojewódzkich Coca-Cola Cup 2014. Na boisku KS Nadwiślan spotkały się najlepsze spośród rekordowej liczby 361 drużyn zgłoszonych do udziału w turnieju w województwie małopolskim. Nie brakowało emocji, efektownych goli, bramkarskich parad i rywalizacji w duchu fair play. Licznie przybyli kibice obejrzeli wiele spotkań na naprawdę wysokim poziomie. Najlepsi, podobnie jak w ubiegłym roku, okazali się chłopcy ze Społecznego Gimnazjum Sportowego w Krakowie, którzy w finale pokonali 2:1 kolegów z Publicznego Gimnazjum Nr 2 w Brzesku. Na najniższym stopniu podium stanęli reprezentanci Gimnazjum Nr 2 w Bochni, którzy w walce o brązowe medale zwyciężyli aż 9:3 uczniów z Gimnazjum Nr 2 w Myślenicach. Najwięcej bramek zdobył krakowianin Konrad Handzlik, a za najlepszego bramkarza uznano Karola Jurkiewicza z Brzeska.
Emocji nie zabrakło też w rywalizacji dziewcząt. Złote medale wywalczyły piłkarki z Gimnazjum Sportowego Nr 76 w Krakowie, które w finale nie dały szans reprezentantkom Publicznego Gimnazjum Nr 2 w Chrzanowie, pokonując je aż 6:2. Trzecie miejsce przypadło dziewczętom z Zespołu Szkół w Sobolowie, a czwarte – uczennicom Publicznego Gimnazjum w Trzemeśni. Obie indywidualne nagrody wywalczyły zawodniczki mistrzowskiej drużyny – królową strzelczyń została Natalia Malota, a między słupkami najlepiej spisywała się Alicja Grabska.
W tę niedzielę w Krakowie dużo działo się nie tylko na boiskach. Oprócz emocji sportowych na wszystkich odwiedzających finał wojewódzki Coca-Cola Cup pod Wawelem czekało też wiele atrakcji w Strefie Aktywnego Życia. Przy pięknej, słonecznej pogodzie krakowianie chętnie spędzali czas na rozmowach z ekspertem Polskiego Towarzystwa Dietetyki, uczyli się zagrań piłkarskich prezentowanych przez ambasadora turnieju Roberta Lewandowskiego na ekranie oraz bawili się z rodziną i przyjaciółmi w strefie zabawy, próbując swoich sił w prostych konkurencjach sportowych.
Zwycięzcy finału w Warszawie już 14 czerwca zmierzą się ze rówieśnikami z całej Polski, walcząc o mistrzowski tytuł i wyjazd na obóz szkoleniowy do Rzymu, gdzie triumfatorzy Coca-Cola Cup będą doskonalić swoje umiejętności pod okiem trenerów z Brazylii. A w kolejny weekend poznamy mistrzów województwa kujawsko-pomorskiego, podlaskiego, warmińsko-mazurskiego i pomorskiego.
Patronat honorowy nad turniejem Coca-Cola Cup 2014 objęło Ministerstwo Sportu i Turystyki.
Partnerem merytorycznym projektu jest Polskie Towarzystwo Dietetyki, a partnerami technicznymi – firmy adidai T-Mobile.
Więcej informacji o turnieju można znaleźć na www.cocacolacup.pl oraz na oficjalnym profilu na Facebooku www.facebook.com/cocacolacuppolska
O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W SPORT:
Coca-Cola już od ponad stu lat wspiera dyscypliny sportowe. Przez ten czas zaangażowała się w wiele różnorodnych międzynarodowych, krajowych i lokalnych imprez sportowych. Wspierała między innymi Igrzyska Olimpijskie, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i Lekkoatletyczne Mistrzostwa Świata. Poprzez swoje programy marketingowe i komunikacyjne Coca-Cola promuje wartości sportowe i podkreśla duże znaczenie aktywności fizycznej.
Coca-Cola wspiera Ruch Olimpijski od 1928 roku i jest najstarszym korporacyjnym partnerem Igrzysk. Cenimy sobie wartości, jakie przyświecają Ruchowi Olimpijskiemu, takie jak przyjaźń, dążenie do doskonałości i szacunek. Dlatego staramy się być odpowiedzialnym sponsorem i wykorzystywać nasze zaangażowanie w Olimpiadę do motywowania ludzi na całym świecie, aby zmienili swoje zachowania.
Coca-Cola od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r., związana jest także z piłką nożną. Jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie – sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.
Coca-Cola sponsoruje ponad 250 programów promujących sport i aktywność fizyczną w ponad 100 krajach na całym świecie. W Polsce przykładami takich programów jest jeden z największych i najstarszych turniejów piłkarskich dla młodzieży Coca-Cola Cup, w którym do tej pory uczestniczyło prawie 640 tysięcy młodych ludzi oraz program Lider Animator, który nagradza finansowo najciekawsze projekty, mające na celu zachęcać lokalne społeczności, w tym młodzież do aktywnego życia. W ciągu dwóch edycji program wsparł 46 projektów z całej Polski na łączną wartość ponad 460 000 złotych, aktywując tym samym blisko 80 000 osób.
—
Biuro Prasowe Coca-Cola Cup 2014