Don't Miss
Home » Wiadomości » Zrealizowano III etap zabezpieczenia powodziowego Borzęcina

Zrealizowano III etap zabezpieczenia powodziowego Borzęcina

DCIM108GOPROPrzed kilkoma dniami zakończono prace związane z III etapem odbudowy dróg wraz z zabezpieczeniem powodziowym w gminie Borzęcin. Zakresem prac objęto 1515 – metrowy odcinek drogi „Wał Lewy” w Borzęcinie. W ramach jego realizacji wykonano wzmocnienie korpusu wału palisadą betonową, odbudowę nawierzchni wraz z odwodnieniem drogi i wykonaniem poboczy, budowę murku zaporowego o wysokości jednego metra oraz zjazdów w międzywale i na posesje. Wartość wykonanych prac zamknęła się kwotą 2 milionów 419 tysięcy złotych, z czego 2 miliony 293 tysiące złotych to dotacja pozyskana przez gminę Borzęcin z Ministerstwa Spraw Wewnętrznych. Wykonawcą inwestycji była firma STRABAG Sp. z o.o., która z powierzonego jej zakresu prac wywiązała się należy

Przy okazji odbudowy dróg gminnych zlokalizowanych na tzw. Wałach w Borzęcinie, wzięliśmy sprawy w swoje ręce realizując jednocześnie projekt zabezpieczenia powodziowego tej miejscowości. Z realizowanej inwestycji uzyskaliśmy potrójną korzyść: odbudowaliśmy zniszczone po powodzi drogi, zabezpieczyliśmy je przed ponownym zniszczeniem w wyniku przelewania się wód rzeki Uszwicy, a jednocześnie uszczelniając i wzmacniając korpus wału oraz budując mur zaporowy dla zabezpieczenia drogi, wykluczyliśmy ewentualność zalania położonych wzdłuż rzeki Uszwicy kilkuset domów, gospodarstw oraz obiektów komunalnych i administracji publicznej w centrum miejscowości – mówi wójt gminy Borzęcin, Janusz Kwaśniak.

Po zakończeniu III etapu uzyskaliśmy 96% stopień wykonania projektu – chwali się wójt Borzęcina. – Do realizacji pozostał zaledwie 300-metrowy odcinek na wysokości tzw. „Starej Wsi”.

Efektem końcowym realizowanego przedsięwzięcia będzie wzmocniony i uszczelniony korpus wałów oraz betonowa zapora o wysokości 1 metra i długości blisko 7 kilometrów. To całkowicie załatwia problem przelewania się wód Uszwicy w miejscowości Borzęcin.

Przypomnijmy, że inwestycja, której koszt całkowity zamknie się kwotą blisko 15 milionów złotych, polega na wzmocnieniu i uszczelnieniu wału, po którego koronie prowadzone są drogi gminne palisadą betonową, w tym z pali DSM oraz wykonaniu przeciwpowodziowego muru zaporowego o wysokości 1 metra wraz z barierą zabezpieczającą, odwodnieniu drogi, utwardzeniu zjazdów i odbudowie nawierzchni drogi.

ug