Ta decyzja otwiera nam dalsze procedowanie związane z budową łącznika. Zabezpieczone są środki na ten cel, będzie to montaż finansowy Województwa Małopolskiego, Powiatu Bocheńskiego i Gminy Miasta Bochnia. Zgodnie z założeniami łącznik ma powstać w trybie zaprojektuj i wybuduj– mówi Ludwik Węgrzyn, starosta bocheński,
Projekt zakłada budowę połączenia drogowego węzła autostradowego A-4 „Bochni” z droga krajową nr 94 o długości powyżej 1km, zgodnie z I wariantem lokalizacyjnym. Rozpoczyna się on w miejscowości Bochnia, skrzyżowaniem z drogą krajową nr 94 (dalej DK94) i ulicą Brzeską oraz nowoprojektowaną drogą lokalną. Na połączeniu tych dróg zaproponowano pięciowylotowe skrzyżowanie typu rondo. Południowym wlotem do ronda dociera nowoprojektowany ok. 555m odcinek drogi, która biegnąc równolegle do DK 94 będzie w dużym stopniu służyła jako dojazd do posesji zlokalizowanych wzdłuż DK 94 po stronie południowej. Projektowana drogą łącząca się z rondem za pomocą wlotu północnego biegnie na północ bezkolizyjnie przekraczając nasyp kolejowy. Następnie skręca w kierunku północno-zachodnim dochodząc do ul. Krzeczowskiej, z którą krzyżuje się wykorzystując lukę w zabudowie (skrzyżowanie ma postać ronda jednopasowego). Na dalszym odcinku trasa zmierza na północ w kierunku zakładu Stalprodukt S.A. dochodząc do bocznicy kolejowej tych zakładów. Następnie projektowana trasa łącznika skręca na północny-wschód i biegnie wzdłuż bocznicy kolejowej, po czym łączy się z drogą powiatową nr 1424K (dalej DP1424K) i węzłem A-4 „Bochnia”. Planowane połączenie autostrady z DK94 przewiduje się jako dwukierunkową drogę jednojezdniową, dwupasową klasy G.
Podsumowując: w ramach łącznika powstaną trzy ronda: jedno przy Bocheńskiej Strefie Aktywności Gospodarczej, kolejne na skrzyżowaniu z ul. Krzeczowską , a ostatnie przy włączeniu w ul. Brzeską. To ostatnie ma mieć pięć zjazdów. Natomiast nad torami kolejowymi ma powstać wiadukt.
Szacuje się, że inwestycja pochłonie ok. 94 mln. zł
—
kkh