Planowana inwestycja zakłada budowę sześciu zatok autobusowych, rozbudowę dziesięciu skrzyżowań, przebudowę 172 zjazdów, budowę chodników na dł. 0,124 km i ścieżek pieszo–rowerowych na dł. 3,424 km.
Inwestycja ta pozwoli na wprowadzenie rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo użytkowników drogi. Tym bardziej, że jest to ta część Bochni, powiatu bocheńskiego, w której znajdują się duże zakłady pracy, strefa aktywności gospodarczej, tereny służące rozwojowi. Bardzo dziękuję Panu Marszałkowi, za te środki, wpisujące się w tą logiczną koncepcję całości. Usprawni to zapewne rozwój gospodarczy całego regionu – Ludwik Węgrzyn starosta bocheński.
W ramach projektu założono rozbudowę drogi na długości 3,344 km polegającą m.in. na: zwiększeniu szerokości jezdni do normatywu-6 m, korekcie łuków poziomych jezdni, zwiększeniu nośności z dopuszczalnym obciążeniem na oś obliczeniową 115 kN, kompleksowej przebudowie odwodnienia korpusu drogowego na całym zakresie rozbudowy, poprzez wykonanie kanalizacji opadowej o łącznej dł. 4199 m oraz przebudowę rowów na dł. 2504 m.
Warto dodać, że jesteśmy jedynym powiatem z Krakowskiego Obszaru Metropolitalnego, który otrzymał dofinansowanie w ramach przeprowadzonego naboru. Łącznie na terenie całego Województwa Małopolskiego dofinansowanie otrzymało 9 projektów -mówi Rafał Rudka, członek zarządu.
Dofinansowanie w ramach konkursu RPO WM 2014-2020, Działanie 7.1 Infrastruktura drogowa, Poddziałanie 7.1.3 Drogi subregionalne – SPR, dotyczącego dofinansowania ze środków unijnych budowy, rozbudowy i przebudowy dróg subregionalnych, spełniających warunki Umowy Partnerstwa 2014-2020, m.in. poprzez zapewnienie bezpośredniego połączenia drogi z transeuropejską siecią transportową TEN-T.
—
sp