11 maja br. w siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Brzesku odbyło się szkolenie dotyczące zagrożeń wynikających z nieuczciwych praktyk stosowanych na rynku towarów i usług, na które najczęściej narażone są osoby starsze. Szkolenie poprowadziła sierż. szt. Monika Lis – koordynator działań profilaktycznych pn. „Bezpieczny Senior” a prelegentem był Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Brzesku Pan Arkadiusz Ropek.
Podczas spotkania policjanci zapoznali się z kompetencjami powiatowego rzecznika konsumentów i jego zadaniami, co istotne, omówiono też zakres współpracy rzecznika z organami ścigania. W trakcie szkolenia rozmawiano o różnego rodzaju pokazach, prezentacjach czy innych usługach pojawiających się na dynamicznie rozwijającym się rynku a dedykowanych szczególnie osobom starszym. Podkreślono jakie są ich prawa i w jakich sytuacjach mogą odstąpić od podpisanej i zawartej umowy. Zwrócono uwagę słuchaczy na niebezpieczeństwa związane z wpuszczaniem do domu akwizytorów czy oszustów działających metodami m.in. „na wnuczka”. Dyskutowano o tym, co należy zrobić, aby ustrzec osoby starsze, jak temu przeciwdziałać i gdzie szukać pomocy w przypadku oszustwa czy nieuczciwych praktyk.
Pamiętajmy, aby zawsze zweryfikować osoby oferujące nam do zakupu jakikolwiek sprzęt czy usługę. Złym doradcą jest też pośpiech, przy zakupach jakiegoś towaru czy usługi działajmy rozsądnie i rozważnie, zastanówmy się zanim podpiszemy jakąkolwiek umowę.
—
KPP Brzesko