Don't Miss
Home » Region » Bochnia. Spotkanie informacyjne dotyczące projektu „Małopolski Tele-Anioł”

Bochnia. Spotkanie informacyjne dotyczące projektu „Małopolski Tele-Anioł”

W piątek 27 września w starostwie odbędzie się spotkanie informujące jak trafić pod skrzydła Tele-Anioła, który powstał z myślą o osobach, które z powodu wieku, choroby lub niepełnosprawności mają problem w wykonywaniu przynajmniej jednej czynności dnia codziennego.

Czy jesteś osobą starszą, niesamodzielną lub niepełnosprawną i potrzebujesz pomocy w codziennych czynnościach?

Obawiasz się upadku i utraty przytomności, potrzebujesz poczucia bezpieczeństwa?

Wejdź pod opiekuńcze skrzydła Tele-Anioła!

Czy w Twojej rodzinie albo w najbliższym otoczeniu znajdują się osoby starsze, schorowane, niesamodzielne lub niepełnosprawne, potrzebujące wsparcia?

Czy chcesz zostać wolontariuszem oraz zdobyć darmowe kwalifikacje na opiekuna osób niesamodzielnych?

A może szukasz możliwości zatrudnienia i poszerzenia swoich kompetencji?

Czemu nie zostaniesz „Małopolskim Tele-Aniołem”?  Przyjdź na spotkanie!

Rekrutacja trwa cały czas!

Już w najbliższy piątek zapraszamy na spotkań informacyjne, które odbędzie się w Starostwie Powiatowym w Bochni, podczas którego przybliżymy tematykę projektu „Małopolski Tele-Anioł”. Inicjatorem spotkania jest Marta Malec-Lech, Członek Zarządu Województwa Małopolskiego we współpracy ze starostą bocheńskim Adamem Kortą.

Poprzez spotkania chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona osób nie tylko niesamodzielnych, ale także tych, którzy chcą nieść pomoc w ramach usług sąsiedzkich i opiekuńczych. Nasze działania, wspierane przez lokalne samorządy, przybliżają nas do osób potrzebujących wsparcia. Liczymy, że zainteresujemy projektem lokalnych aktywistów, którzy pomogą osobom niesamodzielnym w zgłoszeniu do projektu lub zechcą zostać Tele-Aniołami – osobami które niosą pomoc w projekcie.

Na spotkaniu pracownicy Biura Projektu Małopolskiego Tele-Anioła :

  • przedstawią informacje na temat działania innowacyjnego systemu teleopieki;
  • zaprezentują elektroniczne opaski bezpieczeństwa, które dla naszych uczestników są absolutnie bezpłatne;
  • wyjaśnią, jak korzystać ze świadczonych w ramach projektu usług opiekuńczych lub sąsiedzkich;
  • udzielą informacji o bezpłatnych szkoleniach;
  • przedstawią możliwości znalezienia zatrudnienia w charakterze opiekuna lub sąsiada świadczącego usługi opiekuńcze;
  • będą prowadzić zapisy i chętnie pomogą wypełnić formularze zgłoszeniowe.

Przypomnijmy: „Małopolski Tele-Anioł” to największy tego typu w Polsce,  innowacyjny projekt, wdrażający kompleksowy system wsparcia dla osób niesamodzielnych, łączący teleopiekę z  usługami opiekuńczymi świadczonymi w miejscu zamieszkania. Projekt realizowany jest przez Województwo Małopolskie w partnerstwie z Caritas Diecezji Kieleckiej
i Stowarzyszeniem Europejski Instytut Rozwoju Regionalnego z Suchej Beskidzkiej. W ramach projektu obejmujemy wsparciem osoby niesamodzielne, chore, niepełnosprawne, a zarazem umożliwiamy im funkcjonowanie w ich własnym środowisku, dzięki niezwykłej opasce życia noszonej na ręce, zwiększającej poczucie bezpieczeństwa uczestników.

Ta elektroniczna bransoletka, wyglądem przypominająca zegarek, posiada wbudowaną kartę SIM, mikrofon oraz głośnik, pozwala nie tylko na swobodną rozmowę, lecz także za pomocą przycisku SOS łączy się z Centrum Teleopieki i wzywa ratownictwo medyczne. Oprócz tego opaski życia mają w obudowie lokalizator GPS, pomagający namierzyć osobę potrzebującą pomocy. Specjalny detektor upadków i czujnik monitorujący tętno na bieżąco przesyłają informacje do Kadry Centrum Teleopieki.

Wraz z otrzymanym zgłoszeniem automatycznie system teleopieki identyfikuje uczestnika i wyświetla ratownikowi Cyfrową Kartę Podopiecznego z najważniejszymi informacjami o osobie łączącej się z telecentrum, co dodatkowo ułatwia ratownikowi ocenę sytuacji.

Kadrę Centrum Teleopieki stanowią ratownicy medyczni pracujący zmianowo w systemie 24/7/365, a także asystenci teleopieki i psycholodzy.

„Małopolski Tele-Anioł” to nie tylko teleopieka – to także rozbudowana sieć usług opiekuńczych i sąsiedzkich, Indywidualnie Dobrane Plany Opieki Domowej, wsparcie dla osób niesamodzielnych (także psychologiczne), umożliwiające im codzienne i normalne funkcjonowanie.

To także szansa na zdobycie nowych umiejętności, odbycie darmowych szkoleń, poznanie nowych osób, a przede wszystkim na znalezienie zatrudnienia i zarobienia pieniędzy.

Poszukujemy nie tylko osób niesamodzielnych, lecz także ludzi chętnych do niesienia pomocy innym.

Serdecznie zapraszamy wszystkich mieszkańców powiatu bocheńskiego na spotkanie! Przyjdź i dowiedz się więcej!

godz. 15:00 w sali 103 na I piętrze, w budynku Starostwa Powiatowego w Bochni przy ul. Kazimierza Wielkiego 31.

sp