W 2019 roku w ramach projektu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna w Brzesku realizuje projekt pt. „Raz, dwa, trzy – czas książki i gry! Promowanie czytelnictwa w powiecie brzeskim”. Celem projektu jest zachęcenie różnymi sposobami do czytania. W ramach programu „Partnerstwo dla książki” do brzeskiej biblioteki trafiło dofinansowanie w wysokości 14 000 zł. W ramach projektu w brzeskiej bibliotece zagości szereg znanych pisarzy i pisarek. Przed kilkoma tygodniami odbyło się m.in. spotkanie autorskie z Tanya Valko z autorką „Sagi Arabskiej”, a już 17 kwietnia w Brzesku zagości Wojciech Chmielarz.
Wojciech Chmielarz (ur. 1984) – autor kryminałów, dziennikarz, zdobywca Nagrody Wielkiego Kalibru (2015), pięciokrotnie nominowany do tej nagrody. Publikował m.in. w „Pulsie Biznesu”, „Pressie”, „Nowej Fantastyce”, „Pocisku” i „Polityce”. Były redaktor naczelny serwisu internetowego zajmującego się tematyką przestępczości zorganizowanej, terroryzmu i bezpieczeństwa międzynarodowego. Jest uznawany za jednego z najbardziej obiecujących pisarzy kryminalnych młodszego pokolenia. Autor cyklu powieści o komisarzu Jakubie Mortce: Podpalacz (2012), Farma lalek (2013), Przejęcie (2014), Osiedle marzeń (2016), cyklu gliwickiego: Wampir (2015) i Zombie (2017) oraz postapokaliptycznej powieści Królowa głodu (2014).
O projekcie „Raz, dwa, trzy – czas książki i gry!”
Podstawowym założeniem projektu jest poszerzenie i uatrakcyjnienie oferty bibliotecznej, przede wszystkim zwiększenie liczby organizowanych spotkań autorskich i wykorzystanie gier do zainteresowania literaturą. W ramach projektu „Raz, dwa, trzy – czas książki i gry! Promowanie czytelnictwa w powiecie brzeskim” biblioteka oferuje dla mieszkańców Brzeska i okolic następujące działania:
1. Spotkania autorskie z: Tanya Valko, Wojciech Chmielarz, Edyta Świętek, Sławomir Koper, Marcin Brykczyński, Agnieszka Frączek, Anna Czerwińska-Rydel, Katarzyna Ryrych, Justyna Bednarek. Na dobór autorów którzy zostali zaproszeni do brzeska mieli pośrednio wpływ czytelnicy, którzy głosowali na przełomie lutego i marca w ankiecie facebookowej.
2. Akcje promujące czytelnictwo: np. retroczytanie, głośne czytanie.
3. Warsztaty dla uczestników międzypokoleniowej grupy odbiorców: Blogowanie, Facebook, Instagram, warsztaty pobudzające wyobraźnię, kodowanie, gamifikacja. Nadal można się zgłaszać do udziału w grupie i w warsztatach.
Efektem finalnym będzie stworzenie gry przez uczestników wspomnianej międzypokoleniowej grupy projektowej. Gra wejdzie do oferty bibliotecznej i każdy chętny będzie mógł w nią zagrać.
Poprawa dostępu do książki w jej wszystkich formatach, jak i wzmocnienie kulturotwórczej roli księgarń i bibliotek – to główne cele programu „Partnerstwo dla książki”.
—
PiMB
Plakat